Lars Dekker


Binnen mijn vakgebied ben ik één van de jongeren. Na het afronden van de horlogemakersvakschool (voor klokken en horloges) heb ik inmiddels bijna dertig jaar praktijkervaring opgedaan. Deze vakschool duurt 4 jaar. Hierdoor kan ik vakkundig onderhoud en reparaties aan bijna alle typen klokken voor u verrichten. Vele honderden klokken zijn inmiddels door mij gerepareerd, maar ik hoop dat er nog vele uurwerken zullen volgen. Iedere klok is toch weer even anders, waardoor dit vak mij nooit verveelt.

Inmiddels is “Lars Dekker uurwerkreparatie” een vertrouwde naam in de regio als het gaat om uurwerkreparaties, iets waar ik persoonlijk erg trots op ben. Mede dankzij het internet wordt mijn klantenkring steeds groter: mensen komen ook van verder weg met hun klok naar me toe.

Lars Dekker - de klokkenmaker van Alkmaar en omstreken

Lars Dekker -de klokkenmaker van Alkmaar en omstreken

 

Klokkenmaken is een mooi ambacht

Het feit dat ik wekelijks veel verschillende mensen spreek vind ik een leuk aspect van dit werk. Voor bijna iedereen is hun klok er één met een eigen verhaal en mede daardoor erg waardevol. Zo heb ik regelmatig klokken onderhanden die soms al generaties in de familie zijn. Ik waardeer het dan ook dat men mij deze klok, met een grote emotionele waarde, toevertrouwd.

In mijn werkplaats ben ik graag bezig met mijn vak. Natuurlijk streef ik ernaar om de klok in originele staat te houden of te brengen, door mijn vakkennis te gebruiken en de juiste gereedschappen en materialen te gebruiken.

Klokkenreparaties zijn zelden goedkoop. Maar wie voor goedkoop gaat, komt bijna altijd bedrogen uit. Proberen mensen het bij Beun de Haas, dan komen ze uiteindelijk toch bij de vakman terecht. Die mag de schade herstellen die Beun heeft aangericht. Soms is er onherstelbare schade aangericht. Zeer zonde voor de klok, maar de klant zit ook met dubbele kosten. Tegen de lezers van mijn website zou ik daarom zeggen: informeer uzelf goed.

Ik geef ook altijd direct een prijsopgave, ik wil geen verrassingen achteraf. De klant moet weten waar hij aan toe is. Dat schept vertrouwen en dat vind ik heel belangrijk.

Vakman Lars staat graag voor u klaar

Concurrentie tussen de klokkenmakers onderling is er nauwelijks, vind ik. We helpen elkaar, ik vind eerder gezegd dat de anderen mijn collega’s zijn. Ik hoop dit vak dan ook nog heel lang te kunnen uitoefenen.